Tatler's Kate Middleton 'Inaccuracies' Still Online Months After Legal Threat

A Kate Middleton magazine article accused of a "swathe of inaccuracies and false misrepresentations" is still online months after a legal complaint from Kensington Palace.

An edited version of the Tatler "Catherine the Great" cover story remains on the U.K. society bible's website with just a paragraph removed.

Kensington Palace had sent a legal letter to the publication and issued a strongly worded statement denouncing the reporting by veteran royal biographer Anna Pasternak.

Britain's press watchdog Ipso received six complaints, though none from the palace, and these have now also all been dismissed, Newsweek has learned.

No legal action has been announced publicly four months, though the palace legally has one year within which to bring a claim for defamation.

The article claimed Kate has been "working as hard as a top CEO" to cover the gap since Meghan and Harry stopped royal duties, performing their final engagements in March.

Pasternak reported that the Duchess of Cambridge was "furious" about the impact the increased workload had on family time with her three children, Prince George, Princess Charlotte and Prince Louis.

The coverage also repeated claims of an argument between Kate and Meghan over whether bridesmaids at the 2018 royal wedding should wear tights.

At the time, a Kensington Palace spokesperson said: "This story contains a swathe of inaccuracies and false misrepresentations which were not put to Kensington Palace prior to publication."

Kate Middleton Royal Tour of Ireland
Kate Middleton visits Teagasc Research Farm on a tour of Ireland on March 04, 2020 in County Meath. Kensington Palace sent a legal letter to Tatler over its Catherine the Great cover story. Karwai Tang/Getty

Palace insiders did not go into detail about which claims elements of the story were disputed but at the time said simply it was the subject of a legal complaint.

The section edited out of the story has been seen by Newsweek and relates to a single issue.

Tatler defended its coverage at the time, saying Kensington Palace had known about the story for months and "we asked them to work together on it."

A spokesperson for Conde Nast, publisher of the magazine, said: "Tatler's Editor-in-Chief Richard Dennen stands behind the reporting of Anna Pasternak and her sources."

And on receiving Kensington Palace's legal letter, a spokesperson said: "We can confirm we have received correspondence from lawyers acting for the Duke and the Duchess of Cambridge and believe it has no merit."

Among disparaging remarks, the article makes reference to her mother Carole Middleton being, in the eyes of the aristocracy, "'NQOCD' (Not Quite Our Class, Darling) for having been born in a council flat [public housting]."

At the time, Ingrid Seward, author of upcoming book Prince Philip Revealed, told Newsweek the article will have angered the palace because of the way it depicted Kate's family.

She said: "I think it's far too close to the bone for comfort.

"She [Pasternak] manages to completely lift Kate onto a pedestal and then completely knock her off it.

"She manages to slag off [harshly criticize] her mother, makes William look weak and makes Kate look so dull.

"No woman wants to be presented that way.

"The fact the articles attacked her family are probably what will have really got to her."

Newsweek contacted Kensington Palace, who declined to comment on whether the legal dispute was ongoing.

Conde Nast was also contacted for comment by Newsweek.